Hello everyone, I'm a beginner modder and recently I got the idea to create my own shader for Reshade and I have a problem with the code, apparently Reshade gives errors, below I will paste the code itself and in which lines of the code what are the errors, I will be very grateful for any help.
Shader code:
#include "ReShade.fxh"
float3 CalculateReflection(float3 viewDir, float3 normal)
{
return reflect(viewDir, normal);
}
float3 CalculateLighting(float3 normal)
{
// Просте біле освітлення
return float3(1.0, 1.0, 1.0);
}
float4 mainImage(Reshade::SV_Input V) : SV_Target
{
float4 color = tex2D(ReShade::BackBuffer, V.Texcoord);
float3 viewDir = normalize(V.Ray);
float3 normal = normalize(V.Normal);
// Розрахунок відбиття
float3 reflection = CalculateReflection(viewDir, normal);
// Розрахунок освітлення
float3 lighting = CalculateLighting(normal);
// Об'єднання відбиття та освітлення
float3 finalColor = reflection * lighting;
// Комбінування з оригінальним кольором
return float4(finalColor, color.a);
}
technique MainImage
{
pass
{
SetVertexShader(CompileShader(vs_5_0, ReShade::VS_RenderScreenQuad()));
SetPixelShader(CompileShader(ps_5_0, mainImage()));
}
}
lines with errors:
number 14 error X3000: syntax error: unexpected ‘identifier’, expected parameter type |
number 16 error X3004: undeclared identifier 'V'
number 38 error X3000: syntax error: unexpected '(', expected '=
Please Log in or Create an account to join the conversation.